İş

Türkiye’nin ilk şehirlerarası hidrojenli otobüsü 2024’te hattan inecek

İSTANBUL (İGFA) –TEMSA, sıfır emisyonlu ürün yelpazesini genişletecek önemli bir Ar-Ge iş birliğine imza attı.

Portekiz merkezli sıfır emisyonlu otobüs üreticisi CaetanoBus ile imzalanan Ortak Geliştirme Anlaşması kapsamında iki şirket, hidrojen yakıtıyla çalışan şehir içi otobüs geliştirecek. Anlaşma kapsamında CaetanoBus’un şehir içi otobüslerinde kullandığı Toyota hidrojen yakıt hücresi teknolojisi (Hidrojen yakıt hücresi), TEMSA mühendislerinin elektrikli ve uzun mesafe otobüs tecrübesiyle birleştirilerek TEMSA HD platformuna entegre edilecek.

1.000 KİLOMETREYE KADAR MENZİL SEÇENEĞİ SUNACAK

TEMSA ve CaetanoBus Ar-Ge ekiplerinin ortak çalışmasıyla geliştirilip TEMSA’nın Adana tesisinde üretilecek hidrojen yakıtlı şehir içi otobüsün ilk prototipinin 2024 yılında tamamlanarak 2025 yılında seri üretime geçerek kazanç sağlaması hedefleniyor. Hidrojen otobüsü pazarında bir yer. Söz konusu otobüsün, farklı yol ve coğrafi koşullara bağlı olarak tek depoyla yaklaşık 1.000 kilometre menzil kat etmesi planlanıyor.

Sıfır emisyonlu ürün gamına bugüne kadar 8’i elektrikli, 1’i hidrojen olmak üzere 9 farklı modeli ekleyen TEMSA, bu araçla söz konusu ürün gamındaki araç sayısını 10’a çıkaracak. Ayrıca ASELSAN ile birlikte Türkiye’nin ilk yerli elektrikli otobüsünü geliştiren TEMSA, bu projeyle bir adım daha atarak, Türkiye’nin ilk şehir içi hidrojen otobüsünün Türkiye yollarına kazandırılmasında öncü rol oynayacak.

İKLİM ACİL DURUMUNA YÖNELİK ORTAK BİR ADIM

Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan TEMSA CEO’su Tolga Kaan Doğancıoğlu, dünyanın bugün karşı karşıya olduğu iklim acil durumu gerçeğinde sürdürülebilirliği bir iş modeli olarak tesis etmenin önemine dikkat çekerek, “İş ve iş birliğinin daha değerli olduğu bir dönemdeyiz” dedi. her zamankinden. CaetanoBus ile olan işbirliğimizin merkezinde bu anlayış yer alıyor. Bu iş birliğini, sektörün iki değerli üreticisinin iklim acil durumuyla mücadele ve sürdürülebilirlik taahhütleri doğrultusunda daha iyi bir dünyaya yönelik attıkları ortak adım olarak görüyoruz. Öte yandan sürdürülebilirlik konusunda bugün en önemli ihtiyacımız laboratuvarlarımızda geliştirdiğimiz teknolojileri dünyanın ve insanlığın hizmetine sunmaktır. Bu teknolojileri dört duvarlı, steril ortamlardan kaldırarak ticarileştirmek. Aslında bir bakıma sözden eyleme geçmek anlamına geliyor. Bu nedenle bu iş birliğini kendi departmanımıza yaratacağı etki açısından son derece değerli buluyoruz.”

İSTANBUL’DAN ADANA’YA SIFIR EMİSYONLU ULAŞIM

Geliştirilecek otobüsün menzil sorununa çok kapsamlı bir çözüm sunacağının altını çizen Tolga Kaan Doğancıoğlu, sözlerini şöyle tamamladı: “Farklı yol ve coğrafya koşullarında otobüsümüzün menzili 1.000 kilometreyi aşacak. Yani bu otobüs İstanbul’dan yola çıktıktan sonra hiç yakıt almadan rahatlıkla Adana’ya ulaşabilecek veya Paris’ten kalkan aracımız tekrar durmadan Berlin’e ulaşabilecek. Bu teknoloji, şehir içi yolculuklarda hem yolculara hem de operatörlere özgün bir deneyim sunacak. TEMSA ve CaetanoBus Ar-Ge gruplarının ortak çalışmasıyla TEMSA Adana tesislerinde üretilecek hidrojen yakıtlı şehir içi otobüsün ilk prototipinin 2024 yılında tamamlanarak otobüsün 2025 yılında seri üretime geçerek pazar payı kazanmasını bekliyoruz. Hidrojen otobüsü pazarındaki yerini al.”

belen-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu